شیوه جلب رضایت خدا


طلبه ای نزد پدر روحانی ماکاریو رفت و از او خواست بهترین راه جلب رضایت خدا را به او بگوید .

ماکاریو گفت : به گورستان برو و به مرده ها توهین کن .

طلبه دستور پدر روحانی را انجام داد و روز بعد نزد او برگشت .

پدر روحانی گفت : جواب دادند ؟

- نه .

- پس برو آنها را ستایش کن .

طلبه اطاعت کرد و همان روز عصر ، نزد پدر روحانی برگشت .  پدر از او پرسید : که آیا مرده ها جواب داده اند ؟

طلبه گفت نه .

پدر روحانی گفت : برای جلب رضایت خدا همین طور رفتار کن . نه به ستایش های مردم توجه کن و نه به تحقیرها و تمسخرهایشان .

این طور می توانی راه خودت را در پیش بگیری .

سوال


آیا در میان این همه مسلمان و شیعه 313 نفر یار و یاور برای حضرت وجود ندارد تا ظهور کند؟

در پاسخ این سؤال می گوییم:اولاً: در روایات مختلف برای یاران و اصحاب خاص حضرت مهدی علیه السلام صفات و خصوصیات وی‍ژه ای ذکر شده که باید در 313 نفر موجود باشد، و ما به برخی از آن صفات قبلاً اشاره کردیم.
ثانیاً: همان گونه که در جای خود اشاره کرده ایم، از مجموعه ی احادیث استفاده می شود که حضرت دو دسته یار و یاور بعد از ظهور دارند: یکی یاوران خاص که 313 نفرند و دسته ی دیگر یاوران عام که ده هزار نفرند و باید این تعداد جمعیت نیز آماده شود.
ثالثاً: فراهم شدن 313 نفر از یاران خاص حضرت علت تامّه برای ظهور حضرت نیست، بلکه یکی از شرایط تحقق ظهور است، حضرت با کمک این تعداد افراد حکومت عدل گستر جهانی را پیاده خواهد کرد، اما اینکه آیا فراهم شدن این تعداد نفر علت تامه ی ظهور است؟ خیر، بلکه علل و عوامل و شرایط دیگری از جمله فراهم شدن زمینه ی لازم و مساعد برای حکومت حضرت نیز لازم است.

5_1.jpg

ولادت حضرت محمد «ص»


ولادت حضرت محمد «ص»

حضرت محمد (ص) در عام الفیل به سال 570 میلادی در روز جمعه 17 ربیع الاول قدم به عرصه این جهان خاکی نهاد و با وجودش عالمی را از جهل و گمراهی نجات بخشید. او عرش نشینی بود که با فرش نشینان همراه گشت تا آنان را هم با خود به عرش ببرد.

ز احمد تا احد یک میم فرق است

جهانی اندر این یک میم غرق است

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. مقالات: زمان سال ولادت و دوران حمل حضرت محمد 
 

2. مقالات: مکان ولادت حضرت حضرت محمد (ص)

3. مقالات: حوادث شب ولادت حضرت محمد

4. مقالات: آیا نبی اکرم فرمود: من در زمان انوشیروان عادل متولد شدم؟

5. مقالات: مراسم نامگذاری نبی اکرم (ص)

6. مجلات: میلاد پیامبر رحمت (ص) الهام بخش وحدت

7. کتاب: زندگانی حضرت محمد - بشارت انبیا الهی درباره تولد حضرت محمد

8. کتاب: زندگانی حضرت محمد - پیشگویی و سخنان کاهنان

9. کتاب: زندگانی حضرت محمد - تاریخ ولادت

10. کتاب: زندگانی حضرت محمد - در شب ولادت

11. کتاب: زندگانی حضرت محمد - محل تولد

12. کتاب: زندگانی حضرت محمد - برخی حالات رسول خدا در کودکی

13. کتاب: درسهایی از تاریخ تحلیلی اسلام - داستان ولادت پیامبر

14. کتاب: درسهایی از تاریخ تحلیلی اسلام - داستان عام الفیل

15. کتاب: درسهایی از تاریخ تحلیلی اسلام - بشارتهای انبیا الهی درباره ظهور رسول خدا

16. کتاب: درسهایی از تاریخ تحلیلی اسلام - حوادث شب ولادت

17. کتاب: تاریخ اسلام از آغاز تا هجرت - ولادت و پرورش پیغمبر

18. پایگاه حوزه: دانشنامه - ولادت حضرت محمد ‌«ص»

19. پایگاه حوزه: پرسش و پاسخ - تاریخ دقیق میلاد حضرت رسول الله

شیعه در عصر امام مهدى علیه السلام


شیعه ، این پیروان مذهب خاندان وحى و رسالت ، از همان روزهاى رحلت پیامبر گرامى تـاکـنـون ، هـمـواره مـورد فـشـار و سـتـم قـرار گـرفـتـه و حـقـوق و آزادى آنـان پایمال شده است .
به همین جهت است که : تاریخ اینان ، لبریز از قربانیان و شهیدان گرانقدر و راستینى اسـت کـه در طـول تـاریـخ به دست بیدادگران کشته شده و مورد تبعید و طرد و سرکوب قـرار گـرفـتـه اند و جرمشان تنها این بوده است که پیرو امیرمؤ منان علیه السلام بوده اند
شـیـعـه ، پـس از رحـلت پـیامبر در هر عصر و زمان در همه جهان اسلام ، همواره هدف قلمهاى مـسـمـوم بـوده اسـت و در ایـن مـدت حـکـومتها و سلسله هایى که در نقاط مختلف جهان اسلام ، قدرت را به کف گرفته اند با قدرت و امکانات بسیار با این مذهب و پیروانش به جنگى بى رحمانه و نابرابر برخاسته اند.
بـا مـراجـعـه بـه کـتابهاى تاریخى مى توان انواع مصائب و سختیهایى را که بر اینان رفـتـه اسـت ، مـطـالعـه کرد. و دریافت که از همان آغاز کار شیعه و تشیع از ((سلمان )) گـرفـته تا ((عمار))، ((عبدالله بن مسعود))، ((ابى ذر غفارى ))، ((مالک بن نویره )) و... تـا دیـگران ، همواره زیر سهمگین ترین فشارهاى ظالمانه بوده اند. با نگرشى بـه جـنـگ جـمـل ، صـفـیـن ، نـهـروان و یورشهایى که در زمان عنصر پلید و خودکامه اموى ((مـعـاویه )) بر شهرهاى شیعه و خانه ها و شخصیتهاى وارسته و شایسته آن نمودند و تـا شـهادت امیرمؤ منان علیه السلام و مسموم ساختن فرزندش حضرت مجتبى علیه السلام .. تـا فاجعه جانسوز کربلا و پیامهاى آن ... و تا شهادت هشت امام خاندان وحى و رسالت پـس از امـام حـسـیـن عـلیـه السـلام یکى پس از دیگرى و تا هزاران نمونه دیگر از نمونه هایى که بر صحت و درستى دیدگاه ما دلالت مى کند همه و همه این واقعیت را نشان مى دهد کـه پـس از رحلت پیامبر((ص )) تاکنون شیعه همواره هدف تیرهاى ستم قلمهاى مسموم و حکومتهاى خودکامه بوده است .
رژیـم امـوى و عـثـمـانـى و دیـگـر رژیـمـهـاى خودکامه و زمامداران ستم و تباهى همه تلاش ارتجاعى خویش را براى از میان برداشتن شیعه و تشیع بکار گرفتند.


در مورد «عالم ذر» در میان دانشمندان، مفسران، متکلمان و محدثان، گفت‏وگوهاى زیادى واقع شده است و این، نشانگر پیچیدگى موضوع (عالم ذر) مى‏باشد.
خداى سبحان در قرآن کریم مى‏فرماید: «به خاطر بیاور زمانى را که پروردگارت از پشت فرزندان آدم، «ذریه» آنها را برگرفت و آنان را گواه بر خودشان گرفت و از آنها پرسید: آیا من پروردگار شما نیستم؟ آنان همگى گفتند: آرى، ما گواهى دادیم. این کار را خداوند به خاطر آن انجام داد که در روز قیامت نگویید ما از این موضوع - توحید و معرفه الله - غافل بودیم». حال، این ظهور و بروز (در عالم ذر) که واقع شده، به چه صورت انجام گرفته است و منظور از عالم ذر چیست؟ در میان علما آرای مختلفی است از جمله : 1-منظور از عالم «ذر»، عالم «ارواح» است؛ یعنى، خداوند در آغاز، ارواح انسان‏ها را آفرید و مخاطب ساخت و از آنان اقرار بر توحید گرفت.
2-منظور از «ذر»، اجزاى بسیار کوچک نیست؛ بلکه ذر به معناى ذریه (فرزندان) است؛ خواه کوچک و صغیر باشند یا بزرگ و کبیر. بنابراین، سؤال و جواب در میان انسان و خداوند، به وسیله پیامبران و به زبان «قال» مى‏باشد.
3-سؤال و جواب بین انسان و خداوند، به زبان حال، صورت گرفته است؛ آن هم بعد از بلوغ، کمال و عقل.
4- علامه طباطبائى مى‏گوید: موجودات داراى دو نوع وجودند؛ یک وجود جمعى در نزد خدا که در قرآن به عنوان ملکوت از آن یاد شده است و دیگرى وجودات پراکنده که با گذشت زمان، به تدریج ظاهر مى‏شوند. به این ترتیب، عالم انسانیت دنیوى، مسبوق به عالم انسانیت دیگرى است که در آن جا، هر موجودى با شهود باطنى، خدا را مشاهده کرده، به واحدیت او اعتراف مى‏کند و سؤال و جواب در عالم «ذر»، مربوط به آن جا مى‏شود.
برای مطالعه ی بیشتر میتوانید از کتاب معارف قرآن جلد 1 و2 آیت الله مصباح که بسیار زیبا و روان بحث کرده اند استفاده کنید